تاریخ انتشارسه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶
کد مطلب : 13858

چطور سهام استقلال را بخریم؟

۰
plusresetminus
یکی از پربازدیدترین اخبار بورس امسال، خرید سهام استقلال در بورس بوده است. این خبر که علاوه بر مخاطبان اقتصادی، توجه فعالان دنیای ورزش و فوتبال را نیز به خود جلب کرده، از ابتدای سال در خبرگزاری‌های مختلفی مشاهده شده است. هر شخصی می‌تواند به صورت اینترنتی و غیرحضوری خرید سهام باشگاه استقلال را انجام دهد. در این مقاله به بررسی روند و شرایط خرید سهام استقلال در بورس ایران پرداختیم‌ایم. اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری بر روی نماد سهام استقلال در بورس را دارید، تا انتهای این مقاله با ماه همراه باشید.
چطور سهام استقلال را بخریم؟
به گزارش صدای بانک، ارزش سهام باشگاه استقلال ۲ هزار و ۷۸۰ میلیون تومان اعلام شده است. افرادی که در مورد چگونگی خرید سهام استقلال جستجو می‌کنند باید در ابتدا کد بورسی داشته باشند. در ادامه به زمان خرید سهام و جزییات بیشتر می‌پردازیم.
اگر به شبکه‌های اجتماعی و محافل اقتصادی سری بزنید، بارها سوال «چگونه سهام استقلال را بخریم» را مشاهده خواهید کرد. در در ادامه خواهیم خواند که برای خرید سهام باشگاه استقلال چه باید کرد:
۱- برای شروع در سامانه سجام ثبت‌نام کنید و سپس مراحل احراز هویت غیرحضوری را پشت سر بگذارید. در صورت اتمام این مراحل کد معاملاتی شما ایجاد خواهد شد. شما می‌توانید تمام مراحل ثبت‌نام و احراز هویت سجام را از طریق اپلیکیشن سیگنال انجام دهید.
۲- در مرحله دوم باید یک کارگزاری برای خرید سهام استقلال انتخاب کنید. اپلیکیشن سیگنال امکان ثبت‌نام در کارگزاری‌های مختلفی را برای شما فراهم کرده است.
شرایط پذیره نویسی سهام استقلال چیست؟
استقلال حق تقدم که به اختصار با «استقلالح» نمایش داده می‌شود از اواسط اسفندماه ۱۴۰۰ در فرابورس عرضه شده و امکان خرید آن برای تمام افراد دارای کد بورسی فراهم است. شرایط لازم برای خرید سهام استقلال به شرح زیر است:
الف) برای خرید نماد سهام استقلال هیچ محدودیت سنی خاصی وجود ندارد.
ب) متقاضیان خرید سهام استقلال باید کد بورسی داشته باشند.
ج) سایت خرید سهام استقلال همان سایت کارگزاری است. هر شخصی پس از دریافت کد معاملاتی باید یک کارگزاری برای انجام معاملات انتخاب کند.
د) قبل از خرید نماد معاملاتی استقلال باید حساب کارگزاری موجودی لازم برای تامین هزینه را داشته باشد.
ه) خریداران حقیقی باشگاه استقلال می‌توانند سفارش‌های خود را تا سقف مشخصی ثبت کنند. در حال حاضر این سقف 103.000.000 سهم است.
روش خرید سهام تیم استقلال تفاوتی خاصی با سایر نمادها ندارد. کافی است به حساب کاربری کارگزاری مراجعه و یک سفارش خرید ثبت کنید.
سهام استقلال را بخریم یا نه؟
 بسیاری از افراد اطمینان چندانی از خرید سهام استقلال ندارند و دائما می‌پرسند « آیا سهام استقلال را بخریم؟». باید دقت داشت خرید سهم استقلال صرفا یک فعالیت هواداری نیست و امکان سودآوری این دارایی در بلندمدت وجود دارد. هر شخصی با هر سنی می‌تواند برای ثبت نام سهام استقلال تا سقف تعیین شده اقدام کند. بنابراین این نماد نیز می‌تواند بخشی از سبد سرمایه افراد زیادی باشد. احتمالا در صورت رشد اقتصادی باشگاه، سودآوری از طریق فعالیت‌های ورزشی و اسپانسرینگ، کسب رتبه‌های برتر و … قیمت و ارزش سهام استقلال رشد کند.
قیمت سهام استقلال اشاره به ارزش روز این دارایی دارد. ارزش برند و دارایی‌های باشگاه به همراه میزان بدهی‌ها مشخص خواهند کرد که ارزش سهام استقلال چقدر است. در حال حاضر این ارقام برای باشگاه استقلال به ترتیب 1400،1780 و 445 میلیارد تومان است.
آیا سرمایه‌گذاری در صنایع ورزشی سودآور خواهد بود؟
سرمایه‌گذاری در تیم‌ها یا صنایع ورزشی چالش‌های مختلفی دارد. تا چند سال پیش هیچ راهکارها مشخصی برای سرمایه‌گذاری در تیم‌های ورزشی وجود نداشت و روش خرید سهام استقلال یا سایر تیم‌ها مبهم بود. حالا از طریق عرضه سهام دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در بورس امکان سرمایه‌گذاری در این صنعت به وجود آمده است. با این حال شک و تردیدهای زیادی در مورد آینده این سهام وجود دارد.
با توجه به مشکلات درآمدزایی، چالش‌های مربوط به حق پخش که مهمترین منبع درآمد باشگاه‌های فوتبال است، وضعیت مبهم مالکیت و ساختارهای غلط مالی باشگاه‌ها، خرید سهام استقلال یا پرسپولیس ممکن است ریسک زیادی به همراه داشته باشد.
سهام استقلال کی عرضه می‌شود؟
زمان خرید سهام استقلال توسط رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور هفته آخر مرداد ماه ۱۴۰۱ اعلام شده بود. هر دو تیم استقلال و پرسپولیس موظف شده‌اند تمام اطلاعات مالی خود را در سامانه کدال ثبت و منتشر کنند. در روزهای اخیر نیز هر دو باشگاه اسناد مالی خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند. به نظر می‌رسد نماد استقلالح و پرسپولیسح روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آتی باز شود و علاقه‌مندان بتوانند برای خرید سهام استقلال اقدام کنند.
سوالات متداول ثبت نام سهام استقلال
مراحل خرید سهام استقلال در بورس چیست؟
در ابتدا باید در سامانه احراز هویت سجام ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید. سپس یک کارگزاری برای انجام معاملات خود انتخاب و در نهایت سفارش خرید سهام استقلال را ثبت کنید.
سهام استقلال کی باز می شود؟
با استناد به صحبت‌های حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، نماد معاملات استقلال در هفته آینده (روز یکشنبه یا دوشنبه) باز شده و امکان خرید برای عموم سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.
ارزش سهام استقلال چقدر است؟
قیمت هر سهم استقلال بر اساس ارزش روز دارایی 2910 ریال است.

منبع: سیگنال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین