تاریخ انتشاردوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : 18860
رکوردی جدید دریکی از متغیرهای معاملاتی فرابورسی ثبت شد؛

شاخص کل هم‌وزن در سقف تاریخی

۰
plusresetminus
شاخص کل هم‌وزن فرابورس طی معاملات روز جاری با ثبت عددی جدید توانست بالاترین نقطه تاریخی خود را از آغاز معاملات فرابورس تا امروز تجربه کند.
شاخص کل هم‌وزن در سقف تاریخی
به گزارش صدای بانک از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، شاخص کل هم‌وزن فرابورس در معاملات روز جاری (یک‌شنبه هفتم اسفندماه) توانست با رشدی نزدیک به 1.5 درصد، معادل یک هزار و 357 واحد بالا برود.
به‌این‌ترتیب متغیر مذکور طی معاملات هفتمین روز اسفندماه عدد 95 هزار و 7 واحد را ثبت کرد و در بالاترین سطح تاریخی خود از ابتدای تأسیس فرابورس ایران تا به امروز قرار گرفت و رکوردی جدید را به ثبت رساند.
گفتنی است طی معاملات روز جاری شاخص کل فربورس (آیفکس) نیز با رشدی نزدیک به 2.5 درصد به عدد 22 هزار و 757 واحد رسید. شاخص کل فرابورس پیش از این در بیستم شهریورماه سال 1400 با لمس سطح 22 هزار و 811 واحد، بالاترین نقطه تاریخی خود را ثبت کرده بود. این متغیر در پایان معاملات امروز تنها 55 واحد برای عبور از این رکورد تاریخی فاصله داشت.
این گزارش می‌افزاید فرابورس ایران از روز شانزدهم بهمن‌ماه امسال از سه شاخص جدید فرابورسی در قالب شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، شاخص کل هم‌وزن و شاخص قیمت هم‌وزن در سایت‌های مدیریت فناوری بورس تهران و فرابورس ایران رونمایی کرد.
گفتنی است شاخص کل هم‌وزن به موازات شاخص کل می‌تواند برای تحلیل بهتر روند بازار مورد بررسی قرار بگیرد. در این متغیر علاوه بر قیمت و سود نقدی، تعداد سهام نیز لحاظ می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین