کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برقراری ثبات در بازار سرمایه با ابزارهای نوین مالی

28 فروردين 1402 ساعت 8:06

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است زمینه برای هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تولید فراهم شده و مردم با اطمینان و اعتماد خاطر بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند.


به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در بورس را مورد ارزیابی قرار داد و طی مصاحبه ای گفت: با وجود ابزارهای نوین مالی در بازار سرمایه می‌توان امیدوار بود که زمینه ثبات و آرامش در بازار فراهم شده و سرمایه‌گذاران بیشتری می‌توانند سرمایه‌های خود را جذب بازار کنند.
وی افزود: با توجه به حجم بالای نقدینگی در جامعه و لزوم مدیریت آن با هدف کاهش سطح تورم و نیز قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بورس، ورود این ابزارها به بازار سرمایه بسیار حیاتی و با اهمیت بوده و با توجه به تجربیات سایر بورس‌ها، پیش‌بینی می‌شود مورد استقبال سرمایه‌گذاران نیز قرار بگیرد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری طی ۱۰ سال اخیر بر "تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال" در کشور، بهتر است زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف اقتصادی و حس اعتماد و اطمینان آنان به خصوص در بازار سرمایه فراهم شود.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس اظهار کرد: با توجه به جمعیت بیش از ۵۰ میلیونی سهامداران و ذینفعان بازار سرمایه، بهتر است زمینه برای هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه و تولید فراهم شده و مردم با اطمینان و اعتماد خاطر بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود تورم و گرانی و نیاز کشور به توسعه تولید، اگر بتوان ابزارهای مالی را توسعه داده و در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار داد، بازار مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.
سنگدوینی بر پشتیبانی از بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: ورود سرمایه‌گذاران و مردم به بازار، تقویت بورس کشور را به دنبال دارد. همچنین دولت، کارگزاران و مسئولان نظام نیز باید زیرساخت‌های لازم را به منظور جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر فراهم کنند.
نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد، بازارهای مالی نیاز به شفافیت بیشتری دارد و ورود و سرمایه‌گذاری در بازار مالی نیازمند آرامش و ثبات و اعتماد است.


کد مطلب: 19725

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/19725/برقراری-ثبات-بازار-سرمایه-ابزارهای-نوین-مالی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com