کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امکان استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی طرح‌های عمرانی

25 مرداد 1402 ساعت 9:11

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های تولیدی و عمرانی در مجلس در دست بررسی است و جمع‌بندی خوبی از سوی کمیسیون جهش تولید صورت گرفته و خلاهای قانونی آن پیش‌بینی شده است.


به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره تامین مالی پروژه‌های عمرانی از طریق بازار سرمایه و استفاده از ظرفیت‌های بازار برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی طی مصاحبه‌ای گفت: استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالشی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، اقدام خوبی است؛ اما برای بهبود آسیب‌هایی که طی سال‌های گذشته به دلیل برخی فراز و فرودها و تصمیم‌گیری‌های ناگهانی بر اعتماد مردم وارد شده، بهتر است که مسئولان اجرایی کشور و همچنین نمایندگان مجلس کمک کنند تا وضعیت بازار سرمایه،بهبود یافته و روند رو به رشدی را تجربه کند.
وی با اشاره به اینکه فرصت‌های خوبی در جذب سرمایه‌های خرد و متوسط مردم در بازار سرمایه به خصوص بخش مسکن و پروژه‌های عمرانی وجود دارد، افزود: با استفاده از فرصت‌های پیش آمده می‌توان به کسانی که دغدغه حفظ ارزش پول و یا دغدغه مشارکت در آبادانی و توسعه کشور دارند کمک کرد تا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.
نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر به طرح استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری برای پروژه‌های تولیدی و عمرانی در مجلس که در دست بررسی است اشاره کرد و گفت: متولی طرح مذکور کمیسیون جهش تولید است. خوشبختانه جمع‌بندی خوبی از سوی کمیسیون جهش تولید صورت گرفته و در حال حاضر مجلس چکش کاری‌های خود را انجام داده و خلاهای قانونی آن در بخش فرصت‌ها و توانمندی بازار در حوزه تولید و اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی پیش‌بینی شده است.
بدری در ادامه اظهار کرد: مشوق‌های لازم برای دستگاه‌های مختلف در این طرح پیش‌بینی شده و فرصتی است تا از تمام داشته‌های جامعه و گروه‌های مختلف در این حوزه استفاده کرد و یک محل مناسب و مطمئن برای حمایت از پروژه‌های زیرساختی با استفاده از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه ایجاد کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای دنیا این مسیر را پیموده و دارای تجربیات با ارزشی هستند. در حوزه استفاده از پتانسیل‌های بازار بورس برای جذب مشارکت‌های مردمی، سودهای مطمئن برای سرمایه‌گذاران وجود دارد؛ چرا که مشکلات مالی پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی کشور را می‌توان با اندوخته‌های مردم حل کرد.


کد مطلب: 22047

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/22047/امکان-استفاده-ظرفیت-های-بازار-سرمایه-تامین-مالی-طرح-های-عمرانی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com