تاریخ انتشارشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد مطلب : 22388

ارتقای سواد مالی مردم؛ راهکاری برای هدایت سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه و رونق تولید

۰
plusresetminus
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به جایگاه مهم تولید در کشور و اینکه این حوزه نیازمند رشد و بالندگی است، بازار سرمایه می‌تواند بهترین مسیر برای هدایت سرمایه‌ها به سوی تولید و رونق این حوزه باشد.
ارتقای سواد مالی مردم؛ راهکاری برای هدایت سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه و رونق تولید
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید به اینکه برای مهار تورم در کشور نیاز است سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان کشور به سمت تولید هدایت شود طی مصاحبه ای گفت: با توجه به جایگاه مهم تولید در کشور و اینکه این حوزه نیازمند رشد و بالندگی است، بازار سرمایه می‌تواند بهترین مسیر برای هدایت سرمایه‌ها به سوی تولید و رونق این حوزه باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سهامداران خرد در بازار سرمایه نیازمند داشتن سواد مالی لازم هستند افزود: به طور کلی افرادی که سواد مالی لازم برای ورود به بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در آن را ندارند، بهتر است به هیچ عنوان ورود مستقیم به بازار نداشته باشند و با استفاده از ابزارها و روش‌های غیرمستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
نماینده مردم کازرون در مجلس یازدهم با بیان اینکه افراد نیاز به مشاوره برای ورود به بازار دارند، اظهار کرد: اگر کارگزاران بورس در شهرستان‌های مختلف کشور بتوانند داده‌های تجربی به مردم نشان داده و نگاه بلندمدتی را برای سهامداران نسبت به بورس و اینکه آنان با دید بلندمدت وارد بازار شده نهادینه کنند، به طور حتم شاهد اطمینان و اعتماد بیشتر سهامداران به بورس خواهیم بود.
عباسی خاطرنشان کرد: سواد مالی لازم برای ورود به بازار کارسازتر بوده و برای مشارکت مردم در بورس و رونق بخشی به بازار نیز کمک خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین