تاریخ انتشارشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : 22524

پرداخت وام نوسازی به بافت فرسوده متوقف شد

۰
plusresetminus
پرداخت وام نوسازی به بافت فرسوده متوقف شد
به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، مهدی هدایت درباره پرداخت وام نوسازی به بافت فرسوده گفت: با بخشنامه‌ای که به تازگی بانک مرکزی ابلاغ کرده، بافت‌های فرسوده از ارزان‌ترین و بالاترین سقف وام ساخت با سود ۱۸ درصد محروم شدند و فقط می‌توانند از وام‌های ۲۳ درصد بانکی بهره‌مند شوند.
هدایت افزود: محدود کردن وام ۵۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸‌درصد به ساخت روی اراضی دولتی و محرومیت دیگر ساخت‌وسازها از این وام، هم درتضاد با قانون و هم در مغایرت با وضع فعلی بازار مسکن و هم متضاد با شرایط کنونی شهرها است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: تصمیم اخیر بانک مرکزی به معنای اختصاص تسهیلات نهضت ملی مسکن فقط به ساخت‌وسازهایی تعلق می‌گیرد که در زمین‌های بدون امکانات و خدمات در حومه شهرهای بزرگ، قرار گرفته‌اند و طبق بررسی‌ها هزینه ایجاد زیرساخت و خدمات در این بخش ۱۲ برابر بیشتر از هزینه‌های بافت فرسوده است.
گفتنی است بانک مرکزی در روزهای اخیر در بخشنامه‌ای اعلام کرد: شورای پول و اعتبار برای حمایت از گروه‌های کم‌درآمد جامعه فقط سقف فردی تسهیلات طرح‌های حمایتی مسکن در تمامی شهرهای کشور را به صورت یکسان به مبلغ ۵۵۰میلیون تومان افزایش داد. در این بخشنامه که هدف از آن رفع ابهام بانک‌های عامل پرداخت‌کننده تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اعلام شده، تاکید شده است: با درنظرگرفتن محدودیت منابع بانکی و هدف قانون‌گذار (کمک به خانه‌دار شدن فاقدین مسکن)، کلیه مصوبات شورای پول و اعتبار در این خصوص از جمله کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و افزایش سقف تسهیلات فقط شامل طرح‌های حمایتی مسکن که زمین آن را وزارت راه و شهرسازی تامین کرده و به متقاضیان عرضه می‌شود، بوده و طرح‌های خودمالک شهری/ روستایی، مشمول افزایش سقف و کاهش نرخ سود تسهیلات مذکور نیستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین