کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکوفایی اقتصاد کشور در گرو رونق بورس و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید

1 مهر 1402 ساعت 8:00

یک نماینده مجلس با تاکید به اینکه بورس آینه شفاف و ویترین اقتصادی هر جامعه ای است، عنوان کرد: رشد و شکوفایی اقتصاد هر کشوری به رونق بورس، سرمایه‌گذاران، جذب سرمایه‌ها و هدایت آن به سمت تولید بستگی دارد.


به گزارش صدای بانک از  پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، عباس جهانگیرزاده عضو کمیسیون کشاورزی طی مصاحبه ای با بیان اینکه اکثر سرمایه‌گذاران برای ورود به بورس نیازمند امنیت و شفاف سازی هستند، گفت: رشد و شکوفایی اقتصاد هر کشوری به رونق بورس، سرمایه‌گذاران، جذب سرمایه‌ها و هدایت آن به سمت تولید بستگی دارد.
وی افزود: با ورود سرمایه به این حوزه منابع مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه فعالیت‌ها تأمین خواهد شد که در نهایت در یک چرخه پیوسته رونق کسب‌وکار، اشتغال‌زایی و بهبود و توسعه اقتصادی آن کشور را به همراه دارد.
نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بورس در تمام کشورهای دنیا حرف اول را در اقتصاد می‌زند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر دوره‌ای حمایت‌های خود را از بورس و بازار سرمایه دریغ نکرده و برنامه‌های بورسی را در اولویت کارهای خود قرار داده اند.
جهانگیرزاده با تاکید به اینکه بورس آینه شفاف و ویترین هر جامعه ای از نظر سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: شفافیت بازار سرمایه نشان دهنده این است که در جهت منافع اقتصادی کشور کار کرده و ما در تلاش هستیم با حمایت از بورس آن را در مسیر عالی پیش ببریم.
به گفته این نماینده مجلس؛ باید بپذیریم اگر هر نوع تصمیم‌گیری اقتصادی با ثبات باشد و روند متعادل، منطقی و کارشناسی خود را طی کند به طور حتم به هدف اصلی خواهیم رسید؛ در غیر این‌صورت تصمیم‌گیری‌های عجولانه و غیرکارشناسی، بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران را در پی خواهد داشت.
عضو کمیسیون کشاورزی در پایان با تاکید به اینکه برای رونق بورس باید از تجربیات کشورهای توسعه یافته بهره‌مند شویم، گفت: مهم‌ترین هدفی که همه کشورها و جوامع در تلاش برای رسیدن به آن هستند، رشد و توسعه اقتصادی است. بنابراین، رشد و توسعه اقتصادی، نیازمند سرمایه گذاری‌های کلان است. بازار سرمایه با شفاف سازی و مسیر درست می‌تواند زمینه را برای سرمایه گذاری بلندمدت و رشد و توسعه تولید هر کشور فراهم کند.


کد مطلب: 22748

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/22748/شکوفایی-اقتصاد-کشور-گرو-رونق-بورس-هدایت-سرمایه-ها-سمت-تولید

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com