تاریخ انتشارجمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : 23052

نقش مهم بازار سرمایه برای تامین مالی حوزه صنعت

۰
plusresetminus
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود چالش‌های حوزه معدن به خصوص در بخش استخراج، اکتشاف و فراوری، بهتر است اقدامات بیشتری برای تامین مالی و سرمایه‌گذاری آن حوزه صورت گیرد که به طور قطع بازار سرمایه از جمله گزینه‌های مناسب برای کمک به این حوزه است.
نقش مهم بازار سرمایه برای تامین مالی حوزه صنعت
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای در رابطه با تامین مالی پروژه‌های صنایع از طریق بازار سرمایه بیان کرد: به طور کلی تامین مالی در حوزه صنعت و معدن یکی از ضروریاتی است که از آن غافل هستیم.
وی افزود: با توجه به وجود چالش‌هایی در حوزه معدن به خصوص در بخش استخراج، اکتشاف و فرآوری بهتر است اقدامات بیشتری برای تامین مالی و سرمایه‌گذاری آن حوزه صورت گیرد که به طور قطع بازار سرمایه از جمله گزینه‌های مناسب برای این موضوع است.
طهماسبی عنوان کرد: در صورتی که برای حوزه معدن، تامین مالی و سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، تکنولوژی‌های قدیمی به خصوص در بحث فراوری پاسخگو نبوده و بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه اظهار کرد: از اولویت‌های اصلی و مهم حوزه صنعت، تامین مالی صحیح است که بازار سرمایه می‌تواند نقش مهمی در این حوزه داشته باشد.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در زمینه مقررات‌گذاری و تصویب برخی مصوبات به خصوص در بحث مربوط به تامین انرژی می‎تواند کمک بزرگی به بازار سرمایه داشته باشد.
طهماسبی در پایان گفت: داشتن سواد مالی لازم و گسترش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از جمله مواردی ضروری است که سرمایه گذاران باید به آن واقف باشند تا در بازار سرمایه شاهد سرمایه‌گذاری صحیح، منطقی و قابل دفاع همانند کشورهای توسعه یافته باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین