تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : 25124
ابقای مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به مدت دوسال دیگر به اتفاق آرا

مهر تایید هیأت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر مدیریت دکتر علی‌ عسکری

نگاهی به دستاوردهای درخشان دو سال گذشته غول پتروشیمی ایران
۰
plusresetminus
هیئت‌مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به اتفاق آرا، دوره مدیریت دکتر علی عسکری بر بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور را به مدت یک دوره دوساله دیگر تمدید کردند و بدین ترتیب به مدیریت دوسال گذشته هلدینگ، رأی اعتماد دادند.
مهر تایید هیأت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر مدیریت دکتر علی‌ عسکری
به گزارش صدای بانک، هیئت‌مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به اتفاق آرا، دوره مدیریت دکتر علی عسکری بر بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور را به مدت یک دوره دوساله دیگر تمدید کردند و بدین ترتیب به مدیریت دوسال گذشته هلدینگ، رأی اعتماد دادند.
بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی کشور در دو سال اخیر به رکوردهای متعددی در حوزه تولید، سودآوری، فروش و البته ارتقای جایگاه جهانی دست‌یافته است.
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمیایی کشور با ظرفیت ۳۱ میلیون تن تولید محصولات به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی کشور در حوزه تأمین خوراک و سوخت صنایع پایین‌دست، تولید کود شیمیایی، مواد پلیمری و مواد پایه شیمیایی با ۳۸ درصد ظرفیت کل پتروشیمی ایران است.
در دوره مدیریتی دکتر علی عسکری پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی و تخصصی دلایل عقب‌ماندگی طرح‌ها و عدم به ظرفیت رسیدن مجتمع‌های تولیدی، یک برنامه جهادی دوساله جهت رفع موانع تولید و به ظرفیت رسیدن مجتمع‌های موجود و برنامه ۵ساله جهت تکمیل طرح‌هایی که متوسط آن بیش از ۱۲ سال بوده، تدوین شد.
با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در دوساله گذشته، هلدینگ خلیج‌فارس موفق به کسب رتبه ۲۷ جهانی و رتبه دوم خاورمیانه و رتبه اول در صنعت پتروشیمی و شیمیایی شد.
همچنین تولید فارس با رشد صعودی تولید در دوساله گذشته از ۲۰.۵ میلیون تن به ۲۳.۲ میلیون تن در سال رسید و تا پایان امسال به ۲۴.۵ میلیون تن خواهد رسید ارزش فروش شرکت از دیگر شاخص‌های مهم عملکردی است که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد در پایان سال ۱۳۹۹ در پایان سال ۱۴۰۲ به ۴۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد دست خواهد یافت.
هلدینگ خلیج‌فارس که در دو سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار صادرات داشته، سود خالص شرکت مادر را در این مدت از ۳۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۶۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسانده است و توانسته رکورد ارزش بازار ۱۱۷۰ هزار میلیارد تومان را در تاریخ بازار سرمایه به نام خود ثبت کند، این در حالی است که در اول سال ۱۴۰۰ ارزش بازار هلدینگ ۷۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
تکمیل و راه‌اندازی و آماده‌کردن بیش از ۱۰ پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ و شروع عملیات اجرایی بیش از ۸ پروژه پیشران در سطح گروه، آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پارک فناورانه پتروشیمی در سواحل جنوبی کشور رویکرد تکمیل زنجیره و خلق ارزش و محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی به میزان ۶ میلیارد دلار، تأمین خوراک بیش از ۷ هزار واحد پایین‌دستی در صنایع مختلف لاستیک، پلاستیک، کشاورزی، خودرویی، دارویی، نساجی، کیف و کفش با ارائه بیش از ۶۰ محصول پلیمری و شیمیایی و تأمین بخشی از نیازمندی‌های سوخت کشور شامل بنزین و گازوئیل، تأمین مالی ۳۵ هزار میلیارد تومان جهت تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌ها، طراحی زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی حفظ و نگهداشت و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی نیروی انسانی شرکت (۲۴ هزار نیروی مستقیم و بیش از ۲۵ هزار نیروی پروژه‌ای) و جذب بیش از ۲ هزار نیروی کاری جدید از دیگر دستاوردها و برنامه‌های مهم غول صنعت پتروشیمی ایران در دو سال اخیر و در دوران مدیریتی دکتر علی عسکری بر هلدینگ خلیج‌فارس بوده است.
گفتنی است، در پایان برنامه ۵ساله تولید هلدینگ خلیج‌فارس از عدد ۲۶.۷۵ میلیون تن به ۵۷.۴۳ میلیون تن، فروش از ۱۴.۸۱ میلیارد دلار به ۳۰.۱۹ میلیارد دلار، صادرات از ۹.۲۱ میلیون تن به ۱۶.۲۱ میلیون تن خواهد رسید و سهم فارس از ۳.۷ درصد GDP کشور به ۶.۷ درصد خواهد رسید و نکته مهم آنکه سهم این هلدینگ از کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از ۱۳.۷ میلیون تن به ۳۰.۷۱ میلیون تن خواهد رسید که ۶۰ درصد تعهد کشور به معاهدات زیست‌محیطی جهانی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین