تاریخ انتشارسه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
کد مطلب : 25512
در مراسم امضای تفاهم نامه شرکت ملی انفورماتیک و وزارت ارتباطات مطرح شد؛

تقویت نظارت و بهره‌وری در شبکه بانکی با استفاده از هوش مصنوعی

۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم نظارت هوشمند در شبکه بانکی را تقویت کنیم.
تقویت نظارت و بهره‌وری در شبکه بانکی با استفاده از هوش مصنوعی
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری ایبنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه شرکت ملی انفورماتیک و وزارت ارتباطات صبح امروز؛ اول اسفند ماه ۱۴۰۲ در شرکت ملی انفورماتیک برگزار شد.

علیرضا ماهیار؛ مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در این مراسم اظهار کرد: با تاسی از منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه بانکی کشور تلاش می‌کنیم تا هوش مصنوعی را به نقطه مد نظر برسانیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه هوش مصنوعی و پیشرفت‌های آن در جهان باید محکم‌تر از قبل باید به این حوزه ورود کنیم. ظرفیت فکری و نرم افزاری حوزه فناوری‌ها نوین در شبکه بانکی کشور بسیار بالاست، اما اقدامات انجام شده و ظرفیت‌ها در حوزه هوش مصنوعی با اهداف سیاست گذاری و حاکمیت ریالی که مد نظر رئیس کل بانک مرکزی و مورد نیاز کشور است همچنان فاصله دارد. 

ماهیار بیان کرد: قصد داریم با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهیم. در حوزه نظارت هوشمند بر مبنای فناوری‌های جدید فاصله داریم و می‌توانیم با استفاده از هوش مصنوعی حوزه نظارت هوشمند را تقویت کنیم. 

وی افزود: ماحصل تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده امضای تفاهم نامه میان شرکت ملی انفورماتیک و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. البته پیش از امضای تفاهم نامه نیز با همکاری وزارت ارتباطات اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک اظهار داشت: راه‌اندازی یک شرکت استراتژیک تخصصی (SBU) در حوزه کسب و کار حوزه هوش مصنوعی برای اولین بار در کشور انجام شده است و در نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از دو محصول این شرکت رونمایی شد، تا پایان امسال سومین محصول را نیز رونمایی خواهیم کرد که مربوط به نظارت هوشمند مبنی بر قوانین نظارتی است، همچنین امیدواریم شاهد رونمایی از نتایج این اقدامات در سطح کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.
 
ایجاد اولین اپراتور هوش مصنوعی در کشور
 
حسین خسرو پور؛ مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های نوین و تحول دیجیتال وزارت ارتباطات اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت ملی انفورماتیک و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد بستر زیست بوم هوش مصنوعی در حوزه بانکی و مالی کشور منعقد می‌شود. 


وی افزود: سه اولویت اصلی حوزه هوش مصنوعی در کشور سیاست گذاری، توسعه زیرساخت و کاربردی سا‌زی این حوزه است، توسعه زیرساخت نیاز به توسعه همگون ظرفیت پردازشی در کشور دارد و یکی از الزامات توسعه زیست بوم هوش مصنوعی به شمار می‌رود، کاربردی سازی این حوزه در خدمات و صنایع نیز برای بهره‌مندی از خدمات آن بسیار مهم است.


خسرو پور تاکید کرد: الگوی نظام‌های شرکتی برای ایجاد شرکت‌های بزرگ برای توسعه زیست بوم هوش مصنوعی باید یک اولویت باشد تا شاهد توسعه این حوزه باشیم.


وی گفت: امروز ذیل امضای این تفاهم‌نامه اولین اپراتور حوزه هوش مصنوعی در کشور ایجاد می‌شود، تا بتوانیم به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند باید جزو ۱۰ کشور برتر در این حوزه باشیم، دست پیدا کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین