تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : 25656
حراج سکه بانک مرکزی در راه است

روش خریدن سکه‌های حراجی بانک مرکزی

۰
plusresetminus
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به حراج گسترده سکه طلا در مرکز مبادله گفت: همه مردم می‌توانند از طریق سامانه در حراج شرکت و از13 اسفند ماه اقدام به خرید سکه‌های بانک مرکزی کنند.
روش خریدن سکه‌های حراجی بانک مرکزی
به گزارش صدای بانک از اقتصاد آنلاین، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران از حراج گسترده سکه طلا در مرکز مبادله ایران خبر داد و گفت: عموم مردم می‌توانند از طریق سامانه مربوطه در حراج مذکور شرکت کنند؛ عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران از روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از طریق سامانه طلای مرکز مبادله که آدرس آن متعاقبا اعلام خواهد شد، آغاز می‌شود و عموم مردم می‌توانند در این حراج شرکت کنند.
وی گفت: آگهی عرضه سکه‌های طلای مرکز مبادله، دو روز قبل از عرضه در سایت این مرکز منتشر می‌شود و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

چطور سکه های بانک مرکزی را بخریم؟
در فرآیند خرید سکه طلای بهار آزادی، متقاضی خرید سکه طلا برای شرکت در حراج، ابتدا باید از طریق سامانه اینترنتی نام نویسی کرده و اطلاعات هویتی برای احراز هویت را ثبت کند. متقاضی خرید همچنین باید یکی از شعب منتخب بانک ملی را جهت دریافت فیزیکی سکه طلا در استان مورد نظر انتخاب کند. آگهی عرضه سکه‌های طلای مرکز مبادله، دو روز قبل از عرضه در سایت این مرکز به نشانی www.ice.ir منتشر می‌شود و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد. همچنین احراز هویت و نام نویسی در دو روز قبل از روز حراج قابل انجام است. در این دو روز، متقاضی باید معادل تعداد سفارش مورد نظر متناسب با قیمت پیشنهادی خود را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سامانه، به حساب اعلام شده واریز کند.

چه کسانی در اولویت خرید هستند؟
سکه طلا در حراج بر اساس اولویت بندی از بالاترین اولویت قیمت به پایین‌ترین اولویت و متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده و وضعیت تخصیص سکه طلا از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می‌شود. برنده حراج سکه طلا می‌تواند جهت تحویل فیزیکی سکه خود از شعبه منتخب، از هفت روز کاری پس از تخصیص به مدت هفت روز کاری بعد مراجعه کند. در صورت تاخیر در دریافت سکه از شعبه بانک، متقاضی به مدت هفت روزکاری دیگر می‌تواند با پرداخت هزینه نگهداری، سکه خود را تحویل بگیرد. البته عدم مراجعه متقاضی برای دریافت سکه در مهلت مقرر به فسخ معامله منجر خواهد شد و وجوه واریزی پس از کسر هزینه‌های عملیاتی به متقاضی عودت داده می‌شود. علاوه بر این، وجه پرداخت شده توسط متقاضیان خریدی که در حراج برنده نشده اند نیز به آن‌ها عودت داده خواهد شد.

سکه‌های بدون تاریخ چه زمانی عرضه می‌شود؟
سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در پایان گفت: سکه‌های عرضه شده در حراج روز ۱۳ اسفندماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ضرب سال ۱۳۸۶ است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین