تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
کد مطلب : 27217

الحاق ۵۵۸ دستگاه ناوگان جدید به شبکه ریلی کشور

۰
plusresetminus
۵۵۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی نو و بازسازی شده به ارزش ۳۶۲۷ میلیارد تومان، صبح امروز با حضور مدیرعامل راه آهن، وارد شبکه ریلی کشور شد.
الحاق ۵۵۸ دستگاه ناوگان جدید به شبکه ریلی کشور
به گزارش صدای بانک از  خبرگزاری صدا و سیما؛ در این مرحله مجموع ناوگان جدید توسعه یافته ۵۵۸ دستگاه ناوگان است که شامل ۵۱۶ واگن باری نو، ۱۲ دستگاه لکوموتیو نو، ۵ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، ۸ واگن مسافری نو و ۱۷ واگن مسافری بازسازی شده است.
این تعداد ناوگان بطور کامل در شرکت‌های داخلی تولید شده است. 
شرکت‌های سرمایه گذار و خریدار این ناوگان در این مرحله؛ آذرکیا تجارت، آروین تبریز، احیا ریل ایرانیان، البرز نیرو، پارسیان ریل شرق، تجارت کوشش سپاهان، حمل و نقل ترکیبی کشتی رانی، راه آهن حمل و نقل، ریل ترابر سبا، سپهران ریل راسا، سریر لجستیک هوشمند ایرانیان، کشتیرانی طلیعه داران، کاوش ریل راسا، فولاد مبارکه، مپنا، مهتاب سیر جم، رجا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستند. 
شرکت‌های پلور سبز، احیا دیزل، ریل پرداز سیستم، سنگین کشش، فولاد درخشان، مپنا لکوموتیو، نوین صنعت، واگن پارس و واگن سازی کوثر، شرکت‌های سازنده و بازسازی کننده ناوگان در این مرحله هستند.

۸۵۰ کیلومتر خط آهن در ۳ سال گذشته ساخته شد
­مدیرعامل شرکت راه آهن در این مراسم گفت: با احتساب بهره برداری از ۴۰ کیلومتر خط آهن اهواز - اندیمشک در روز‌های آینده، در سه سال گذشته ۸۵۰ کیلومتر خط آهن در کشور ساخته شد.
سید میعاد صالحی در آیین بهره برداری از ۵۵۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی گفت: تصویب و تایید تهاتر نفت که در دولت رخ داد با پیگیری‌های صورت گرفته منتج به دریافت ۱۰ میلیارد دلار اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی و جبران عقب ماندگی چند سال گذشته شد.
وی افزود: هزینه‌ها در سال‌های اخیر، از دلار ۳ هزار تومانی به ۶۰ هزار تومانی افزایش پیدا کرده است که باید هزینه توسعه ریل نیز بر این اساس افزایش پیدا کند، اما تخصیص بودجه ۶ برابر افزایش پیدا کرده است.
مدیرعامل راه آهن ادامه داد: ۷۰ هزار میلیارد تومان انباشت ناشی از عدم تعمیرات و بهسازی در حوزه خط داریم و با این وجود، در حوزه ترانزیت رشد ۳۴ درصدی نسبت به دولت قبل داریم.
وی افزود: اولین بار محموله ذغال سنگ از خاک ایران به هند صادر شد که نقش مهمی در توسعه ترانزیت کالا در راهگذر شمال - جنوب داشت.
صالحی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر خط دوم ریلی نیز در این دولت به بهر برداری رسیده است و در روز‌های آتی با بهره برداری از ۴۰ کیلومتر باقی مانده خط اندیمشک - اهواز، طول خطوط جدید ایجاد شده طی سه سال گذشته به ۸۵۰ کیلومتر خط آهن خواهد رسید ضمن اینکه ۴ هزار واگن باری نو نیز در عمر این دولت به شبکه ریلی اضافه شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین