تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کد مطلب : 27320
معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران:

هفت قلم داروی موثر در درمان سرطان تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار گرفت

۰
plusresetminus
معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، از تحت پوشش قرار گرفتن 7 قلم داروی درمان سرطان در صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج و کاربرد آن در سرطان‌های ریه، سینه، پروستات، تخمدان و لینفوما خبر داد.
هفت قلم داروی موثر در درمان سرطان تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار گرفت
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران مهرداد الهامی در مورد پوشش 7 قلم داروی درمان سرطان بیان کرد: این 7 قلم تحت پوشش بیمه های پایه قرار ندارد و از طریق صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج هزینه آن تامین می شود. تا امروز این صندوق خدمات زیادی در حوزه دارو و خدمات تشخیصی و درمانی را برای بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش قرار داده و توانسته است نقش قابل توجهی در کاهش میزان پرداخت از جیب بیماران مربوطه ایفا نماید.
وی افزود: در سال جاری در تکمیل بسته های تحت پوشش صندوق، 7 قلم داروی درمان سرطان که فاقد پوشش بیمه پایه بوده است در دستور کار صندوق قرار گرفت. برابر اساسنامه صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، بسته های خدمتی مشمول صندوق از طرف وزارت بهداشت تعیین می شود. این داروها نیز از طرف وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت معرفی شده که اقدامات اولیه آن انجام و در سامانه ها بارگذاری شده است.
معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: تعدادی از این 7 قلم داروی سرطان مشمول یارانه ارزی می باشد که با احتساب یارانه ارزی، سهم پرداختی بیمه شدگان به مراتب کمتر از داروهای فاقد یارانه ارزی می باشد.
الهامی از کاربرد ۷ قلم دارو در سرطان های ریه، سینه، پروستات، تخمدان و لینفوما سخن گفت و اضافه کرد: تا پیش از این برخی از بیمه شدگان به واسطه هزینه بالا دسترسی محدودی به بهره مندی از داروهای مذکور داشته اند و امید می رود میزان بهره مندی بیماران با روند اخیر بهبود یابد.
وی همچنین تصریح کرد: این داروها علاوه بر اینکه در فهرست دارویی کشور قرار دارد همگی دارای استاندارد تجویز ابلاغی از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین