تاریخ انتشارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
کد مطلب : 28039
با افتتاح سیستم آب کولینگ

پتروشیمی صدف، یک گام دیگر به بهره‌برداری نزدیک شد

۰
plusresetminus
طرح پتروشیمی صدف خلیج‌فارس با آغاز دریافت یوتیلیتی از مبین انرژی خلیج‌فارس و راه‌اندازی برج خنک‌کننده مجتمع به‌زودی وارد فاز پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی واحدهای فرایندی می‌شود.
پتروشیمی صدف، یک گام دیگر به بهره‌برداری نزدیک شد
به گزارش صدای بانک از روابط‌عمومی پتروشیمی صدف خلیج‌فارس، رشید قانعی، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس (پترول)، روز شنبه، ۲۰ مردادماه، در آیین بهره‌برداری از بخشی از یوتیلیتی و سیستم آب کولینگ پتروشیمی صدف خلیج‌فارس با اشاره به ورود پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان یکی از سهام‌داران راهبردی پتروشیمی صدف خلیج‌فارس از اواخر پارسال به این شرکت، تأکید کرد: حضور پتروشیمی شهید تندگویان در این شرکت تنها باهدف شراکت در سرمایه‌گذاری انجام نشده است و از تجربه آن‌ها در پیشبرد اهداف صدف خلیج‌فارس استفاده می‌شود، به‌طوری که سرعت روند پیشرفت طرح با حمایت‌های هلدینگ خلیج‌فارس و پتروشیمی شهید تندگویان تسریع شده است.
وی با اظهار امیدواری به اینکه طرح پتروشیمی صدف خلیج‌فارس در چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: تأمین تجهیزات آخرین واحد فرایندی یکی از گلوگاه‌های اجرای طرح بود که با همه پیچیدگی‌ها تأمین و با ۷۵ کانتینر به سایت حمل شد.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس تصریح کرد: تکمیل هرچه سریع‌تر طرح پتروشیمی صدف خلیج‌فارس گامی به‌سوی جلوگیری از خام‌فروشی است که سهام‌داران هلدینگ خلیج‌فارس، پترول و پتروشیمی شهید تندگویان نیز از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.
آغاز شناسایی بازارهای هدف
علی صفوی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس نیز در این نشست با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از این دو سرویس برای راه‌اندازی طرح پتروشیمی صدف خلیج‌فارس بسیار حیاتی بود، بیان کرد: اجرای این طرح در سال‌های گذشته با چالش‌های بسیاری روبه‌رو بود که خوشبختانه در مسیر رفع یکی از آن‌ها، هزار مترمربع دیگر از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به این شرکت برای احداث انبارهای مجتمع واگذار شد که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: موضوع بازاریابی و صادرات محصول پتروشیمی صدف خلیج‌فارس از هم‌اکنون و پیش از بهره‌برداری از طرح، آغاز و بازارهای هدف در کشورهای همسایه شناسایی شده‌اند.
لزوم رعایت همه استانداردهای راه‌اندازی
در ادامه سید رضا قاسمی شهری، مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان، طرح پتروشیمی صدف خلیج‌فارس را برای کشور بسیار راهبردی برشمرد و با تأکید بر لزوم رعایت استانداردهای HSE و راه‌اندازی گفت: خدا را شاکریم شرایطی فراهم شد و بخشی از سهام این مجموعه ارزشمند با آینده درخشان را برای سهام‌داران پتروشیمی شهید تندگویان خریداری کردیم تا سود پتروشیمی شهید تندگویان در پروژه‌های ملی تأثیرگذار و منشأ ارزش‌افزوده برای سهام‌داران باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین