تاریخ انتشارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : 28041
پذیره‌نویسی «افق نگر» 5 هزار میلیارد ریالی در فرابورس انجام شد؛

ورود بزرگ‌ترین صندوق جسورانه بازار سرمایه به فرابورس

۰
plusresetminus
بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بازار سرمایه با نام «افق نگر» به‌عنوان هجدهمین صندوق جسورانه فعال فرابورس، در بازار ابزارهای نوین مالی پذیره‌نویسی شد.
ورود بزرگ‌ترین صندوق جسورانه بازار سرمایه به فرابورس
به گزارش صدای بانک از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، سید علی حسینی نماینده شرکت‌های زنجیره‌ای افق کورش در آیین اهدای لوح صندوق جسورانه افق نگر با اشاره به سرمایه 5 هزار میلیارد ریالی این صندوق گفت: پذیره‌نویسی «افق نگر» در همان دقایق ابتدایی با استقبال سرمایه‌گذاران به پایان رسید.

موضوع فعالیت «افق نگر»
وی با تأکید بر اینکه «افق نگر» اولین صندوقی است که با حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در قالب قانون حمایت از جهش دانش‌بنیان تأسیس و پذیره‌نویسی شده‌ است، گفت: موضوع فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنایع مختلف از جمله شیمیایی، حوزه گردشگری، شوینده، غذا و داروست و امید است این صندوق سرمایه‌گذاری را در پروژه‌های دانش‌بنیان تسهیل کند.

همه آنچه از «افق نگر» باید بدانید
در ادامه احسان جنگجو، مدیرعامل شرکت سبد گردان کوروش که رکن مدیر صندوق افق نگر را بر عهده دارد با اشاره به اینکه این صندوق، با سرمایه 5 هزار میلیارد ریالی بزرگ‌ترین صندوق جسورانه کشور است، گفت: «افق نگر» 5 میلیون واحد سرمایه‌گذاری دارد که یک‌میلیون واحد ممتاز آن در اختیار سرمایه‌گذاران ممتاز بوده و 4 میلیون واحد عادی است که پذیره‌نویسی آن به‌صورت 20 درصد تأدیه کاملا انجام شد.
شایان ذکر است این صندوق که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و بر اساس مقررات، اساسنامه و امید نامه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، هجدهمین صندوق جسورانه فعال فرابورس ایران است.
موضوع و حوزه فعالیت «افق نگر» جمع‌آوری منابع مالی و سرمایه‌گذاری در اوراق مالکیت اشخاص حقوقی با موضوع فعالیت در پروژه‌های فکری و نوآورانه در زمینه‌های «محصولات شیمیایی، صنعت گردشگری، غذا و سلامت، تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی، علوم داده و هوش مصنوعی، حمل‌ونقل و انبارداری و صنعت معدن» به‌منظور به بهره‌برداری رساندن و تجاری‌سازی دارایی‌های یادشده است.
گفتنی است مؤسسین این صندوق شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای فامیلی مدرن، گروه نوآوران تجارت الکترونیک هستی، گروه سرمایه‌گذاری کوروش، شرکت کالا رسان هستی و شرکت سبد گردان کوروش هستند.
همچنین سایر ارکان این صندوق نیز به‌این‌ترتیب است که شرکت سبد گردان کوروش مدیریت صندوق را بر عهده دارد، موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر متولی صندوق و شرکت کارگزاری دنیای نوین، کارگزار پذیره‌نویسی صندوق هستند.
این گزارش حاکی است از مجموع سرمایه صندوق، 20 درصد آن در زمان تا سیس تأدیه شده و 80 درصد در تعهد سرمایه‌گذاران است که در طول دوره سرمایه‌گذاری و پیرو فراخوان‌های مدیر صندوق باید ظرف مهلت تعیین‌شده مطابق امید نامه پرداخت شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین