تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد مطلب : 28676
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

پشتیبان طرح‌های توسعه ملی مس هستیم

۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما همراه و پشتیبان طرح‌های توسعه ملی مس به ویژه طرح تولید یک میلیون تن کاتد هستیم.
پشتیبان طرح‌های توسعه ملی مس هستیم
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری صدا وسیما، رضا علیزاده اظهار کرد: طرح کیمیا (کاتد یک میلیون تنی ملی مس ایران)، طرح بزرگی است و ما با تمام توان برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.
وی افزود: قطعا چنین طرح بزرگی گروه مالی بسیار قوی را می‌طلبد تا در شرایط مختلف برنامه تولید کاتد و پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای را هدایت و مدیریت کند. این طرح در صنعت مس امیدبخش است و ما هم در پیشبرد آن کمک خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه چند سالی است، این تصور اشتباه شکل گرفته است که برخی از هزینه‌های استان‌های کرمان و آذربایجان را باید شرکت ملی مس پرداخت کند در حالی که به هیچ وجه این شرکت چنین وظیفه‌ای ندارد. به گفته علیزاده شرکت ملی صنایع مس ایران شرکتی بورسی است که بیش از ۴۹ میلیون نفر سهامدار دارد؛ به لحاظ شرعی درست نیست حق سهامداران این شرکت در جا‌های غیر از تکلیف آن هزینه شود. البته طبیعی است که باید برخی مساعدت‌های منطقی هم در این استان‌ها به ویژه در حوزه محل استقرار مجتمع‌های تولیدی مس اتفاق بیفتد، اما این تصور که شرکت ملی مس بخشی از هزینه‌های استان‌ها را تامین کند اشتباه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین