کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران:

ترویج ورزش و ارتقاء سطح سلامتی در بیمه سلامت باید در اولویت قرار گیرد

24 مهر 1403 ساعت 11:34

مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران گفت: ترویج ورزش و ارتقاء سطح سلامتی در بیمه سلامت باید در اولویت قرار گیرد.


به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر حسین جلاهی در آیین اختتامیه مسابقات فرهنگی ورزشی بانوان سازمان بیمه سلامت ایران گفت: من خودم ورزشکارم و ورزشکاران را دوست دارم علی الخصوص ورزشکارانی که مادر باشند.
 وی افزود: یک اتفاق خوبی در برنامه هفتم توسعه کشور افتاده و آن اصل ۱۴ ماده ۷۳ ذیل بند چ است که در آن بند ۵ درصد از منابع بیمه باید برای سبک زندگی و پیشگیری آغازین صرف شود.
جلاهی تصریح کرد: ما خودمان در سازمان بیمه سلامت باید در این اصل پیشرو باشیم به طور مثال در یک ساعاتی از روز در ادارات همکاران حدود ۱۰ دقیقه به امر ورزش بپردازند.
مدیر کل بیمه سلامت مازندران در ادامه افزود: همچنان که امید به زندگی در کشور در حال بالا رفتن است، مهم ترین چیزی که برای ما کمک کننده است این است که عضلات خودمان را حفظ و تقویت کنیم و این نشان دهنده این است که ورزش در رسیدن به این هدف بسیار تاثیرگذار است.
جلاهی اظهار داشت: تغذیه و ورودی بدن در سلامت خیلی مهم است. وی تعریف سلامتی را بسیار گسترده دانست و سلامت روان، سلامت اجتماعی و معنویت را هم جزئی از سلامت برشمرد که در حفظ و ارتقاء آن نقش بسزایی دارند.
مدیر کل بیمه سلامت مازندران، با اشاره به نقش مهم زنان و مادران در حفظ و ارتقای سلامت خانواده افزود: مادرانی که می‌خواهند فرزندانشان سالم باشند و زندگی سالمی داشته باشند باید به بحث سلامت و تغذیه بسیار توجه کنند.
وی افزود: تغذیه و استرس در سلامتی نقش مهمی ایفا می نمایند. جلاهی همچنین پیشنهاد کرد که یکی از شاخص‌های ارزیابی ادارات بحث سلامتی و اجرای برنامه‌های سلامت محور در حوزه ورزش باشد که این امر موجب ترویج امر ورزش و ارتقاء سطح سلامتی در سازمان خواهد شد.


کد مطلب: 28771

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/28771/ترویج-ورزش-ارتقاء-سطح-سلامتی-بیمه-سلامت-باید-اولویت-قرار-گیرد

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com