کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بورس هنگ کنگ، قربانی نا آرامی ها

13 مهر 1398 ساعت 17:25

آمارهای رسمی نشان می دهد که شاخص بورس «هانگ سینگ» در هنگ کنگ ۸.۶ درصد سقوط کرده و این بدترین وضعیت یک بازار سهام و اوراق بهادار در دنیا است.


 به گزارش "صدای بانک" ،  تظاهرات و نا آرامی های ۱۲۰ روز گذشته در هنگ کنگ نه تنها صادرات این منطقه را در شرایط نامطلوبی قرار داده و گردشگران را از منطقه بیرون رانده بلکه باعث شده است تا این شهر بندری شاهد بیشترین سقوط سهام در دنیا باشد.

در شرایطی که اعتراضات همچنان ادامه دارد و شورشیان از هر فرصتی برای بی ثبات کردن این شهر استفاده می کنند، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی سقوط سهام بسیار شدید بوده است، آمارهای رسمی نشان می دهد که شاخص بورس «هانگ سینگ» در هنگ کنگ ۸.۶ درصد سقوط کرده و این بدترین وضعیت یک بازار سهام و اوراق بهادار در دنیا است.

پلیس در حال بررسی شرایط منطقه است و می گوید که سهامداران و سرمایه گذاران هر روز با نگرانی بیشتری شرایط را دنبال می کنند این در حالی است که معترضان بی توجه به هشدارها باعث شده اند گردشگران خارجی و چینی از سفر به این منطقه حتی در ایام تعطیلات روز ملی چین خودداری کنند به طوری که ۸۰ درصد اتاق های هتل های هنگ کنگ خالی است و برخی از هتل ها اعلام کرده اند حاضر هستند با نرخ فقط ۹ دلار در شب، اتاق را در اختیار مسافران قرار دهند.

«هونگ هایو» از موسسه سهامی بوکوم می گوید که نگرانی ها بسیار است چشم اندازی برای شرایط خوب دیده نمی شود معترضان اعتراض می کنند و شورش ها ادامه دارد.

او می افزاید سرمایه گذاران و سهامداران و بورس صبوری خود را از دست داده اند این آخر خط نیست اما سقوط ها ادامه دارد.
از ماه اوت تا پایان سپتامبر میزان سقوط ۸.۶ درصد بوده که در میان بورس های دنیا بدترین است.

اعتراضات در منطقه از ژوئن و زمانی شروع شد که دولت هنگ کنگ لایحه استرداد را مطرح کرد اما پس از مدتی اعلام کرد لایحه مرده است و سپس خانم کری لام رییس اجرایی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ از مردم عذرخواهی کرد و اعلام نمود دیگر لایحه ای در کار نیست اما باز هم این اظهارات نتوانست خشم شورشیان را پایان دهد.

دولت چین اعلام کرده است اقدامات شورشیان در برخی از موارد مانند تروریست هاست آنها به گردشگران حمله می کنند و فرودگاه را می بندند جاده های شهر را مسدود می کنند و به ایستگاه های راه آهن، مترو و فروشگاه یورش می برند و آنها را به آتش می کشند و به سمت نیروهای پلیس بمب های آتش زا پرتاب می کنند.

«دای مینگ» از مرکز مدیریتی شانگهای می گوید مسایل سیاسی بیشتر از هر موضوعی باعث سقوط سهام در این شهر بندری و جنوبی چین شده است که دارای خودمختاری عالی است.

وی می افزاید: تا زمانی که نتوان راهی برای پایان دادن به بحران پیدا کرد، سقوط سهام ادامه خواهد یافت و فراز و نشیب های شدیدی به ثبت خواهد رسید.

نرخ ورودی گردشگران به هنگ کنگ تنها در ماه اوت امسال تا بیش از ۴۰ درصد کاهش یافت و اکنون وضعیت بدتر هم شده است و هتل ها امتیازات زیاد و مشوق های فراوانی برای جذب گردشگر می دهند.

پلیس تاکنون نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ نفر از شورشیان و فرصت طلبان را دستگیر کرده و به دیگر معترضان هشدار داده است به دنبال چالش دربرابر صلح و ثبات نباشند دولت محلی هنگ کنگ همچنین قرار است از امروز پوشیدن ماسک را ممنوع کند.

معترضان هنگ کنگی با هدف اینکه برای نیروهای امنیتی و پلیس شناسایی نشوند اقدام به استفاده از ماسک‌های مختلف در تجمعات می‌کنند.

منبع: ایرنا 


کد مطلب: 4030

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/4030/بورس-هنگ-کنگ-قربانی-نا-آرامی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com